STAKLIŠKIEČIAI TURKIJOJE

Šių metų balandžio 20 dieną Stakliškių vidurinės mokyklos 5 mokiniai Tautvydas Ramanciuškas (9 kl.), Simonass Labanauskas (10 kl.), Jolanta Rinkevičiūtė (10 kl.), Goda Raškevičiūtė (11 kl.), Karolis Radžiukynas (11 kl.) ir 5 mokytojai Vidas Davičikas, Dalia Bartkienė, Rasa Noreikienė, Vitalija Varžukaitė ir Aldona Gavelienė išvyko į Turkiją tęsti Comenius projekto „Genetika rekreacijoje – nauji gyvenimo būdai“ darbų. Gyvenome ir dirbome kartu su Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Vokietijos ir Turkijos komandomis.

Mes - Pergės antikiniame mieste

Susirinkimo metu

Mokytojai gyveno nuostabiame viešbutyje „Rojal Hill“, kurio kieme prie baseino buvo nokinama citrinos, apelsinai. Viduržiemio jūros pakrantėje svetingai galvas lingavo palmės, kviesdamos pasigrožėti jūros uolėtais krantais, salelėmis, laivais, plukdančiais turistus ir nuostabios spalvos banguojančia jūra.

Apelsinai prie viešbučio

Pro viešbučio langą

Poilsis po palme

Antalijos įlankos pakrantė

Kelionė laivu

Keliaujame link paskendusio miesto

Viduržemio jūroje

Turkų svetingumas pralenkė visus lūkesčius. Mokiniai gyveno turkų šeimose, susipažino su jų buitimi, lankė jų mokyklą, kartu su turkų vaikais dalyvavo ekskursijose, aplankė muziejus, susitikome su Antalijos meru. Šeimose mokiniai bendravo anglų kalba, užsimezgė graži draugystė, kuri tęsis ir toliau kompiuterio pagalba.

Antalijos  miesto muziejuje

Antalijos regiono merija

Mokyklos direktorius pristato merą

Ant merijos laiptų

Antalijos regione, Viduržiemio jūros pakrantė pilna dar graikų statytų statinių liekanų, tai amfiteatrai, maldos namai, saunos, prausyklos. Yra žemės drebėjimų sugriautų miestų liekanų. Jūros pakrantėje kyla aukšti, uolėti kalnai, kuriuose ganosi kalnų ožkos. Kalnų papėdėse derlingose žemėse auginamos daržovės. Žvelgiant nuo kalnų, tai didžiuliai balti lopiniai. Visur išvedžiotos laistymo sistemos. Žavėjomės egzotine gamta, apelsinų sodais, valgėme tik nuskintus apelsinus, gėrėme šviežiai spaustas sultis, skynėme citrinas, kas norėjo galėjo prisirinkti lauro lapų. Miestą puošė palmių alėjos, didžiuliai kaktusai, gėlės, kurios pas mus auga tik vazonuose. 5 valandą ryto ir 5 valandą po pietų visą grožį nustelbdavo garsai, kviečiantys musulmonus maldai.

Mečetėje

Prieskoniai

Kalnų keliais

Kelias pakrante

Taip pat Antalijos universitete stebėjome bandymus su modifikuotais augalais. Bandymų rezultatai buvo aptarti posėdžiuose, padarytos išvados. Taip pat susitikimo metu buvo išanalizuoti namų darbai, priimti bendri sprendimai, nutarta atliktus projektinius darbus bei juos patobulinti ir pristatyti kitame susitikime Ispanijoje, kuris vyks Spalio mėnesį. Aptartas klausimynas pagal kurį bus vykdoma gyventojų apklausa apie modifikuotus produktus. Prie klausimyno sudarymo prisidėjo ir Stakliškių vidurinės mokyklos mokiniai bei mokytojai. Anketavimo duomenis skelbsime spaudoje.

Kupini įspūdžių, grįžome namo, pasiryžę gerai atlikti mums pateiktas užduotis.