ERASMUS+ PROJEKTAS

 

Erasmus+ dienoraštis Nr. 1

 

Erasmus+ dienoraštis Nr. 2

 

2017-02-20  Vasario 16-19 dienomis Londone, Regent koledže, įvyko pirmasis tarptautinis Erasmus+ bendrojo ugdymo mokyklų strateginių partnerysčių projekto „Youth Olympic Games In European Schools“ (Nr. 2016-1-UK01-KA219-024580­_2) partnerių susitikimas. Susitikime dalyvavo Londono Regent nepriklausomo koledžo, Italijos Urbino miesto aukštesniosios mokyklos, Čekijos Karvinos miestelio gimnazijos, Turkijos Antalijos Anadolu licėjaus ir Prienų r. Stakliškių  gimnazijos vadovai bei koordinatoriai. Susitikimo metu susipažinome su mokyklų partnerių komandomis, pristatėme savąsias mokymo įstaigas, apžiūrėjome Regent koledžo mokymosi ir poilsio erdves bei detaliau susipažinome su jų siūlomomis individualiomis mokomosiomis programomis. Daugiausiai dėmesio skyrėme projektinių veiklų aptarimui, erdvių, skirtų bendradarbiavimui projekte, susikūrimui (eTwinning platformoje, Facebook paskyroje, Skype), bendravimo taisyklių nusistatymui bei darbų, kuriuos reikia atlikti prieš vizitą į Turkiją, aptarimui. Taip pat vyko projekto logotipo rinkimai. Iš 16 mokyklose partnerėse geriausiais atrinktų logotipų meniškiausiu ir labiausiai projekto idėją atitinkančiu pripažintas Antalijos Anadolu licėjaus logotipas. Juo ir bus žymima YOGIES projekto veiklos.

Pirmasis projektinis susitikimas Londone parodė, kad susibūrė naujoms idėjoms atvira, draugiška, darbšti ir projektines veiklas įgyvendinti pasiruošusi komanda.

 

Mokytoja Jolanta Ručienė. Foto>>

 

2017-05-04 Įgyvendinant Erasmus+ projektą „Entrepreneurship in schools – Creating new opportunities in teaching and education“, gimnazijos mokytojai Živilė, Rasa ir Daiva lankėsi Čekijos Nachod mieste. Į mokymus susirinko visi projekto partneriai: Čekijos, Lietuvos ir Ispanijos mokyklų atstovai. Mokymuose dalinomės gerąja patirtimi apie  verslumą. Čekijos Akademia  Mercurii mokykla pateikė virtualių ir realių mokinių bendrovių kūrimo patirtis. Ispanų mokytojai papasakojo apie tai kaip ugdomos mokinių kompetencijos per projektinę veiklą. Mūsų gimnazija pristatė šešėliavimo patirtį įmonėse bei  įsivaizduojamos  mokinių bendrovės veiklos projektą.

 

Daiva Švedienė. Foto>>

 

2017-05-09 Gegužės 2 -9 dienomis Antalijoje, (Turkija), vyko  Erazmus+  bendrojo lavinimo mokyklų strateginių partnerysčių projekto „Youth Olympic Games in European Schools” (YOGIES) Nr.2016-1-UK01-KA219-024580_2 pirmasis mobilumas. Antalijos HAS Okullaris privati mokykla pasitiko mobilumo dalyvius iš Regent koledžo (Jungtinė Karalystė),  Urbino miesto aukštesniosios mokyklos (Italija),  Karvinos miestelio gimnazijos (Čekija) ir Prienų r. Stakliškių gimnazijos mokinius bei mokytojus. Mūsų gimnazijai atstovavo III g. klasės mokiniai Lina Jurkonytė ir Martynas Dubovikas bei fizikos mokytojas Vidas Davičikas ir projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja, Jolanta Ručienė.

   Pagrindinės šio mobilumo veiklos buvo: tyrimo „Žmogaus teisės ir daugiakalbiškumas”, atlikto kiekvienoje mokykloje, rezultatų pristatymas ir aptarimas; paskaitos „Sportas kaip gyvenimo būdas” klausymasis bei po jos vykę seminaras ir diskusijos apie dopingo vartojimą ir sąžiningumą sporte; paplūdimio tinklinio varžybos.  Vyko ir kitos, tokio tipo mobilumams įprastinės, veiklos: šalių ir mokyklų pristatymai, švietimo sistemų palyginimai, nacionalinių virtuvių pristatymai, sportinės varžybos, susipažinimas su Antalijos istorinėmis ir kultūrinėmis bei kitomis įdomiomis ir miestui svarbiomis vietomis.

     Detalesnius vizito rezultatus ir įspūdžius paskelbsime gimnazijos tinklapio projektų skyrelyje.

 

Mokytoja Jolanta Ručienė. Foto>>

 

2017-05-10 Mūsų įspūdžiai iš Erasmus+ projekto

 

 Lina Jurkonytė, IIIg klasės mokinė

 

Mobilumas Antalijoje man paliko neužmirštamų įspūdžių. Gyvenau labai draugiškoje dešimtokės Sinem šeimoje. Jos tėtis yra verslininkas, mama – anglų kalbos mokytoja. Visi puikiai kalba angliškai ir noriai bendrauja. Taigi, turėjau galimybę sužinoti apie turkų kasdienybę ir tradicijas, mokyklinį gyvenimą, jaunų žmonių santykius ir problemas.

    Mūsų projektinės veiklos vyko privačioje HAS Okullari mokykloje. Mokykla nauja, įsteigta dviejų brolių verslininkų, atidaryta tik prieš trejetą metų. Moderniai įrengti kabinetai, labai šviesios, spalvingos bei originaliai apipavidalintos erdvės, saugi aplinka. Joje dirba tik jauni mokytojai. Santykiai tarp mokinių ir mokytojų šilti, draugiški ir geranoriški. Beveik visas mokyklos kiemas skirtas įvairiems sportiniams žaidimams. Taigi, turėdami laisvesnę minutę tarp veiklų, žaidėme tinklinį, futbolą, šachmatais. Tačiau didžiausią įspūdį padarė paplūdimio tinklinis: baltas paplūdimio smėlis, žydras Viduržemio jūros vanduo, ryški saulė, tarptautinės komandos, atiduodančios visas jėgas pergalei, palaikantys ir supratingi sirgaliai, bei pergalės džiaugsmas ir kabinami medaliai. Žinoma, kad draugystė nugalėjo!

   Buvo smagu pristatyti ir įdomu išgirsti tyrimo „Žmogaus teisės ir daugiakalbiškumas”, atlikto partnerinėse mokyklose, rezultatus. Po aptarimo ir diskusijų supratau, kad niekada nesusimąstydavau ir nesigilindavau į tokius, regis, elementarius dalykus: kodėl žmogus dažniausiai nieko nesiaiškina, kai su juo pasielgiama neteisingai; ar gali geras svetimų kalbų mokėjimas ir tikslus minčių perteikimas bei supratimas padėti išspręsti   politinius, religinius ir ekonominius nesutarimus. Paskaitos „Sportas kaip gyvenimo būdas” klausymasis bei po jos vykę seminaras ir diskusijos apie dopingo vartojimą ir sąžiningumą sporte taip pat buvo įdomi ir vertinga patirtis.

    Įgyjau įsimintinų kultūrinių patirčių. Man labai patiko turkiška muzika. Jos specifinis skambesys ir labai aiškus ritmas tiesiog vertė judėti. Na, mes ir šokdavome atsiradus bent menkiausiai galimybei. O šokio spektaklis „Anatolijos gaisras” sužavėjo puikiu tradicinės ir moderniosios turkų muzikos bei šokio ir baleto deriniu.  Antalijos muziejaus eksponatuose mačiau, kokia turtinga ir įvairi Antalijos istorija ir kultūra. Apsilankymas rytietiškame turguje, jo spalvos, kvapai ir garsai žavėjo mane, o suvenyrų pirkimas, buvo tikras gebėjimo derėtis išbandymas. Įsitikinau, kad turkiška virtuvė ne veltui žinoma pasaulyje: gausybė įvairių vaisių ir daržovių, sriubų ir sūrių, jautienos ir avienos patiekalų, pyragų ir desertų patenkina   išrankiausius skonius. O įspūdį dar sustiprina netikėčiausios ir jaukiausios vietos, kuriose maistas patiekiamas.

    Kopimas kalnų takeliais prie senovinio švyturio – vienas iš labiausiai įsiminusių dalykų: karštis, aukštis, vis didesniais akmenimis nuklotas takas, regis, išsunkia paskutines jėgas, tačiau   nuostabūs kalnų ir jūros vaizdai, smagus bendravimas bei bendra nuotrauka kalno viršuje – ir nuovargis staiga pradingsta!  Ne menkesnį įspūdį padarė ir apsilankymas Antalijos savivaldybėje. Įspūdingas pastato dydis ir nuoširdus valdininkų bendravimas su mumis, dovanos. Beje, atkreipiau dėmesį, kad savivaldybėje dirba ir moteris sėdinti neįgaliojo vežimėlyje. 

   Taigi, šiame mobilume įgyjau daugybę patirčių, susiradau naujų draugų, su kuriais ir toliau bendrauju ir laukiu atvystančių į mūsų gimnaziją.

 Martynas Dubovikas, IIIg klasės mokinys

   Šis YOGIES mobilumas man įsiminė, nes daug ką dariau ir patyriau pirmą kartą savo gyvenime. Tai buvo mano pirmoji kelionė į užsienį, pirmą kartą skridau lėktuvu, pirmą sykį turėjau galimybę kalbėtis angliškai gyvai, pirmą sykį pristačiau tyrimo rezultatus angliškai ir tarptautinei komandai. Dariau jogos pratimus ir šokinėjau nuo uolų į Viduržemio jūrą taip pat pirmą kartą. Apsilankymas rytietiškame turguje, šokio spektaklio žiūrėjimas amfiteatre, kopimas į kalnus, futbolo žaidimas tarp kalnų – visa tai buvo įspūdingi pirmieji kartai!

 Žmonės ir turkų kultūra padarė stiprų įspūdį. Žavėjausi šeimos, kurioje gyvenau nuoširdumu ir rūpestingumu. Jaučiau atvirumą ir draugiškumą žmonių su kuriais bendravau. Nors turkiškas maistas nebuvo įprastas, tačiau didesnė dalis patiekalų man patiko. Ypač patiko senoviniai indai, kuriuose maistas buvo patiekiamas ir įdomios vietos, kuriose valgėme. Smagu buvo derėtis turguje ir pirkti suvenyrus. Įdomus Antalijos senamiestis.  

   Įdomu buvo pamatyti ir išgirsti mokyklų prisistatymus, sužinoti faktų apie šalis partneres, smagu buvo pristatyti savo gimnaziją ir Stakliškes. Apsilankymas tarp kalnų  esančiame mokyklos ūkyje  (atstumas nuo pagrindinių mokyklos pastatų apie 50 km) taip pat įsimintinas. Nors ūkis  ir nėra gausus augalais bei gyvūnais, tačiau ten yra puikios patalpos ir lauko klasės pamokoms vesti. Ūkyje kuriamas bitynas, kuriame norintys mokiniai mokysis bitininkavimo, stengsis parduoti medų ir mokysis verslumo pagrindų  Taip pat šalia yra rengiamas kempingas norintiems kopti į kalnus.  

   Antalijoje pamačiau, koks puikus būdas susidraugauti sportuojant ir diskutuojant apie sportą, apie svarbą ir prasmę sąžiningo žaidimo. Nauji draugai – vertingiausia, ką patyriau mobilume. Labai susidraugavau su Jakobu iš Čekijos ir  Danilo iš Italijos.  Toliau bendraujame. Laukiu jų Lietuvoje.

 Foto>>